Contacteer ons

Naam: *
Voornaam: *
Bedrijf:
Telefoon: *
Email: *
Bericht: *
 

Vestigingen AXIS Finance

  • Kerkskenhoek 72 - 9450 HAALTERT 
  • Gaston Oomslaan 140, 3581 BEVERLO 
  • Citadellaan 2 - 9293 DIEST 

Telefonische bereikbaarheid: 053/85.98.98

Ma. tot don.:van 9u30 tot 12u00 en van 14u00 tot 16u30
Vrij.: van 9u30 tot 12u00 en van 14u00 tot 15u30

BTW BE 0439.913.806 | RPR - Gent, afdeling Dendermonde
KBC: 736-0308716-28 | IBAN: BE26 7360 3087 1629
info@axisfinance.be | 

X

De geboorte van ons tweede nieuwe digitale platform: de aankopen

Nadat wij in een vorige nieuwsbrief u reeds hadden laten kennismaken met ons digitaal verkoopfactuurplatform kunnen wij u met enige trots de introductie van een tweede platform aankondigen: de aankopen.

Wij leveren 100% correcte elektronische facturen

Via de samenwerking van diverse digitale oplossingen, gekoppeld tot 1 platform en de combinatie mens-machine slagen wij erin om 100% gegarandeerd correcte elektronische facturen in de vorm van UBL-files aan te leveren aan om het even welke boekhoudsoftware.

UBL-files zijn bestanden die bestaan uit de Pdf van de factuur samen met al zijn detailinformatie (metadata) en die toelaten aan een boekhoudsoftware om automatisch deze facturen te verwerken.

Wie kan hier gebruik van maken?

Uiteraard gaan wij deze oplossing zonder meerprijs aanbieden aan onze eigen klanten voor wie wij nu al de input doen. 

Dit platform is echter ook een ideale oplossing voor KMO's die intern mensen hebben die zich bezighouden met dit repetitief onproductief werk en die men meer wil inzetten op de corebusiness.

Ook voor collega boekhouders die zich meer wensen te concentreren op het rendabele advieswerk is dit een ideaal alternatief.

Wat brengt mij dat allemaal op?

Laat ons dit toelichtingen aan de hand van een praktijkcase waar wij momenteel mee bezig zijn.

Bij één van onze klanten is er een plots overlijden van de boekhouder. Uiteraard paniek bij de zaakvoerder die ons om hulp vraagt. Wij stellen hem voor dat wij de taak overnemen voor 95% en dat hij de overige 5% zal invullen.

Wij digitaliseren de aankoopflow evenals de inkomende en uitgaande betalingen. Wij stellen vast dat de hoofdbezorgdheid van de bedrijfsleider cashflow is en stemmen daar de volledige rapportering op af.

Met deze ingrepen herleiden we de boekhouding tot zijn basistaak: verwerken van informatie en vertalen naar rapportering die nodig is voor de efficiënte werking van de onderneming.

Op die manier verlagen we ook de directe kostprijs van de boekhouding met 50%. We spreken dan nog niet over de indirecte kosten en effecten zoals beschreven in ons artikel ‘Aanwerven of outsourcen'.

Het is duidelijk dat dit voor een substantiële winwin zorgt voor alle partijen:

  • De bedrijfsleider heeft gemoedsrust dat al zijn wettelijke en financiële verplichtingen opgevolgd blijven en via een basisrapportering heeft hij vat op zijn grootste bezorgdheid: zijn cashflow
  • Wij krijgen volume binnen onze digitale oplossingen wat voor ons ook de rendabiliteit van deze investeringen verhoogt

Besluit

Digitalisering laat toe aan de bedrijfsleider om op een volledig andere manier aan te kijken naar de manier waarop hij zijn onderneming en meer bepaald zijn administratie wenst te organiseren.

Het is niet meer zo dat hij per definitie intern mensen moet zoeken en inzetten.

Via outsourcing krijgt hij een volwaardige en goedkopere manier van werken voorgeschoteld die behoorlijk wat voordelen heeft ten opzichte van werken met eigen mensen. Denk bijvoorbeeld maar aan vakantie- en ziekteperiodes die moeten ingevuld worden.

Het loont dus zeker de moeite om de voor- en nadelen van de twee pistes naast mekaar te zetten om op basis hiervan een gefundeerde beslissing te kunnen maken.

Wenst u meer te weten over onze digitale aanpak contacteer ons dan gerust.

Contacteer ons

 

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimaal gebruik.